تقریباً همه ی آشپزخانه ها فضای پیش فروش یک کالای داغ هستند. حتی وقتی مقدار زیادی از آن را دارید ، به هم ریختن و پر کردن از جدیدترین وسایل آشپزی آسان است. با این حال ، سرخ کن هوا یکی از آنهایی است که می خواهید برای آن جا خالی کنید.

 

 

سرخ کن هوا از این نظر شبیه فر است که می پزد و برشته می کند ، اما تفاوت در این است که عناصر گرمایش آن فقط در بالا قرار دارند و با یک فن بزرگ و قوی همراه می شوند و در نتیجه مواد غذایی بسیار ترد در کوتاه ترین زمان – و ، از همه مهمتر ، روغن کمتری نسبت به همتایان سرخ شده دارد. سرخ کن های هوا معمولاً به سرعت گرم می شوند و به لطف ترکیب منبع حرارتی متمرکز و اندازه و محل قرارگیری فن ، سریع و یکنواخت غذا می پزند.

 

یکی دیگر از بخشهای مهم سرخ کردن هوا ، پاکسازی است. اکثر سبدها و قفسه های سرخ کن مناسب برای ماشین ظرفشویی هستند. برای مواردی که قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیستند ، ما یک قلم مو مناسب مانند این مسواک از کازابلا را پیشنهاد می کنیم. به همه گوشه ها و گوشه ها وارد می شود – که گردش هوا را افزایش می دهند! – بدون خسته شدن

 

فرق سرخ کن با سرخ کن در چیست؟

سرخ کن های هوا با دمای بالا غذا را با فن قوی می پزند ، در حالی که سرخ کن ها غذا را در ظرفی از روغن که تا دمای خاصی گرم شده است می پزند. هر دو به سرعت غذا می پزند ، اما یک سرخ کن هوا عملاً به صفر زمان گرم شدن نیاز دارد در حالی که یک سرخ کن عمیق می تواند بیش از 10 دقیقه طول بکشد. سرخ کن های هوا نیز به روغن کمی نیاز دارند و در سرخ کن های زیادی به مقدار زیادی از مواد غذایی جذب می شود. غذا در هر دو دستگاه ترد و آبدار می شود ، اما طعم آنها یکسان نیست ، معمولاً به این دلیل که غذاهای سرخ شده در خمیر پوشیده شده اند که در سرخ کن هوا و سرخ کن متفاوت پخته می شوند. قبل از پختن در سرخ کن ، روغن های پخته شده باید با روغن پاشیده شوند تا رنگ آن ها ترد و ترد شود ، در حالی که روغن داغ در یک سرخ کن عمیق به خمیر آغشته می شود. کوبنده های آردی و کوبنده های مرطوب در سرخ کن هوا خوب نمی پزند ، اما در سرخ کن بسیار خوب بیرون می آیند.

 

آیا غذاهای سرخ شده سالم هستند؟

طعم و بافت غذاهای سرخ شده با نتایج سرخ کن قابل مقایسه است: از بیرون ترد ، از داخل آبدار است. با این حال ، شما فقط باید از مقدار کمی روغن (در صورت وجود) استفاده کنید (بسته به آنچه که می پزید).

 

بنابراین بله ، در مقایسه با سرخ کردن عمیق ، سرخ کردن هوا “مطمئناً جایگزین سالم تری است اگر متعهد شوید فقط 1-2 قاشق غذاخوری روغن گیاهی را با چاشنی استفاده کنید و بیش از هر چیز به سبزیجات سرخ کردنی پایبند باشید”. می گوید مدیر تغذیه Good Housekeeping’s Jaclyn London، MS، RD، CDN. “هر وسیله ای که به شما و خانواده شما کمک کند سبزیجات خود را تقویت کنید ، برای مدیریت وزن ، کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن و بهبود سلامتی طولانی مدت با افزایش سن کلیدی است.”

 

چه چیزی می توانید در سرخ کن هوا بپزید؟

 

 

سرخ کن هوا سریع عمل می کند و هنگامی که نحوه عملکرد آنها را درک کردید ، می توانید از آنها برای گرم کردن غذاهای منجمد یا پخت انواع غذاهای تازه مانند مرغ ، استیک ، گوشت خوک ، ماهی آزاد و سبزیجات استفاده کنید. بیشتر گوشت ها نیازی به روغن اضافی ندارند زیرا در حال حاضر آبدار هستند: فقط آنها را با نمک و گیاهان و ادویه جات مورد علاقه خود مزه دار کنید. مطمئن شوید که به چاشنی های خشک پایبند هستید – رطوبت کمتر نتایج واضح تری را به دنبال دارد. اگر می خواهید گوشت را با سس باربیکیو یا عسل میل کنید ، تا چند دقیقه آخر پخت صبر کنید.